هنرستان حائری

به وبلاگ هنرستان حائری خوش آمدید

هنرستان حائری

به وبلاگ هنرستان حائری خوش آمدید

هنرستان حائری

"هنرستان حائری" درسال 1366 با نام "دبیرستان هنری (معماری) اکبر اربابی" در خیابان فرخی یزد تأسیس شد و برای اولین بار در استان یزد رشته معماری در این آموزشگاه دایر گردیدسپس نام آن به "هنرستان معماری پسران یزد"  و محل آن هم به بالاتر از اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، کوی سر دوراه،ساختمان صنایع؛ تغییر کرد.بعداز آن نیز به خیابان سیدگلسرخ یزد منتقل شد و نام آن نیز بارها تغییر یافت. از جمله: "هنرستان هنری (جوار) پسران یزد"،"هنرستان توحید" و ...   از سال 1369رشته گرافیک نیز به رشته معماری افزوده شد. از سال تحصیلی 73-1372 به مکان فعلی منتقل شد ورشته های "حسابداری" و "صنایع دستی" به آن اضافه شد.

این هنرستان در منطقه صفائیه یزد، بلوار دانشگاه (یا بلوار شهیدان اشرف)، خیابان شهید تندگویان قرار دارد و در سال تحصیلی 1401 1400 در چهار رشته "پویانمایی"، "حسابداری"، "فتوگرافیک" و "گرافیک" در هر سه پایه؛ دهم، یازدهم و دوازدهم، هر کدام یک کلاس؛ هنرجو دارد.

هنرستان حائری، با همکاری معلمین و هنرمندان مطرح استان، مشغول به پرورش و آموزش هنرجویان مستعد در رشته های موجود می باشد. افتخار این را داریم که دانش آموختگان زیادی از این هنرستان فارغ التحصیل گردیده اند و پس از ادامه تحصیل و کسب درجات علمی بالا، جذب مشاغل ارزنده ای شده اند که علاوه بر موقعیت های مناسب اجتماعی، از حقوق و مزایای بالایی بهره منداند. با آرزوی موفقیت روزافزون برای دانش آموختگان گذشته و کسانیکه در آینده افتخار با آنها بودن را خواهیم داشت.

سردر2

مدیران

حکاکی

1- سیدحسین حکاکی

سیدحسین حکاکی فرزند سید باقر، متولد 1329/12/04 دارای مدرک کارشناسی مدیریت آموزشی ، مؤسس و اولین مدیر هنرستان که از ابتدای تأسیس (سال 1366) تا پایان سال تحصیلی 1385 1384 به عنوان مدیر مشغول به کار بوده اند. ایشان از سال 1356 با مدرک فوق دیپلم به استخدام آموزش و پرورش درآمدند و سمتهایی چون هنرآموز، معاون هنرستان، سرپرست کارگاه هنرستان و مدیریت هنرستان داشته اندو در سال 1385 به افتخار بازنشسگی نایل آمدند.

 

سالاری

2- یعقوب سالاری

متولد 1347 دارای مدرک کارشناسی هنرهای تجسمی از مرکز آموزش فرهنگیان ثامن الحجج (ع) مشهد مقدس بوده که از 1376/07/01 به عنوان معاونت فنی حائری انتخاب گردیدند و در سال تحصیلی 1385-1384 بعد از بازنشستگی جناب آقای "حکاکی" به عنوان مدیر جایگزین ایشان شده و تا 1387/06/31با همین عنوان   فعالیت نمودند.

 همکاران این دوره: آقایان؛ منصور رفیع پور معاونت آموزشی، عباسعلی نکوکار معاونت فنی ، احمد سعادت معاونت پرورشی، عباس آخوندی امور دفتری،رضا فرهودی انباردار و محمد زحمتکش خدمتگذار بودند.

 

قنبری

3- محمدحسن قنبری

متولد 1339/04/29 دارای مدرک تحصیلی کارشناسی نقشه برداری که از سال تحصیلی 1388 1387 جایگزین آقای یعقوب سالاری شد. (متأسفانه تا لحظه آماده شدن این مطالب، اطلاعات ایشان تکمیل نشده بود.)

 

شیخعلیشاهی

4- حسین شیخعلیشاهی

 متولد 1349/06/30 تهران  که دیپلم نقاشی خود را در سال 1370  از هنرستان هنرهای زیبای یزد  و لیسانس نقاشی را در سال 1374 از دانشگاه آزاد تهران  گرفت.

سابقه تدریس در  دانشگاه شاهد تهران دانشگاه هنر یزد - دانشکده امام خمینی میبد دانشکده امام علی (ع)- دانشگاه فرهنگ و هنر یزد دانشگاه آزاد اشکذر دانشگاه پیام نورشاهدیه- جهاد دانشگاهی اردکان و هم اینک در هنرستان حائری و هنرستان هنرهای زیبای یزد را  دارد.

از دیگر سوابق هنری ایشان: برگزاری چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی ، شرکت  در دوسالانه های نقاشان ایران 1372 و1384و1390 تهران  

شرکت در دوسالانه های نقاشان جهان اسلام 1383 و 1385 تهران، کسب عنوان سوم طراحی جشنواره جوانان 1368 همدان، دانشجوی برگزیده نقاشی دراولین همایش تحصیلات تکمیلی دانشگاه شاهد، هنرمند برگزیده نقاشی در دومین دوره تولیدات حوزه هنری کشور 1387 تهران، شایسته تقدیر در پنجمین جشنواره تجسمی رضوی 1387 شیراز، نفر اول جشنواره استانی مقاومت 1389 یزد، نفر دوم در هفتمین جشنواره تجسمی رضوی 1389 شیراز، شایسته تقدیر درسومین جشنواره تجسمی فجر 1389 تهران، نفر اول نقاشی در سومین دوره تولیدات حوزه هنری کشور 1391 کرمانشاه و...

از اواسط سال تحصیلی 1392-1391، بعد از بازنشستگی آقای "قنبری" به عنوان سرپرست و از سال تحصیلی بعد، به عنوان مدیر،   و از سال تحصیلی 1396-1395 به عنوان هنرآموز در  هنرستان حائری، مشغول به فعالیت می باشد.

 

زندی مقدم

5- سعید زندی مقدم

متولد اول اردیبهشت 1353 شهر یزد بوده و دیپلم "گرافیک" خود را از "هنرستان هنری توحید" که بعدها به "هنرستان حائری" تغییر نام داد؛ گرفت.مدرک فوق دیپلمرشته هنرهای تجسمی خود  را از دانشگاه تربیت معلم شهید مطهری شیراز و مدرک کارشناسی همین رشته را از دانشگاه فرهنگیان شهید رجائی اصفهان دریافت کرد. سالها به عنوان دبیر هنر در مدارس راهنمایی مهریز و یزد مشغول به کار بود و بعد ا آن دو سال به عنوان معاون مدرسه راهنمایی صالحی زاده انتخاب شد. سپس به عنوان هنرآموز، وارد هنرستان حائری شده و سالها در هنرستانها و مراکز پیش دانشگاهی و حتی دانشگاه علمی کاربردی یزد، به تدریس مشغول بود. از سال تحصیلی 96-1395 به عنوان مدیر مدیر هنرستان حائری، جایگزین آقای "حسین شیخعلیشاهی" شد.

دیگر سوابق:

کسب مقام اول مسابقه "قصه نویسی" در مسابقات کشوری دانشجویان سراسر کشور

کسب چند مقام اول و دومی در جشنواره های تأتر شهرستان ، استان و کشور

شرکت در مسابقا ت تأتر دانش آموزی و کسب مقام های مختلف در رشته های نویسندگی و کارگردانی

برگزاری چندین نمایشگاه عکاسی گروهی به اتفاق دانش آموزان و دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر

یکسال به عنوان عضو گروه و یکسال باعنوان سرگروه آموزشی رشته های هنری استان یزد

یکسال سرگروه هماهنگ کننده گروههای آموزشی استان یزد

هشت سال عضو هیئت مدیره یک مجتمع مسکونی

شش سال مدیرعامل مجتمع

مؤسس و دبیر "مجمع مدیران مجتمع های مسکونی یزد"

بازرس انجمن معلمان هنر یزد

تدریس عکاسی و سایر دروس هنری در دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر یزد

عضو  کارگروه مدیران هنرستان های استان یزد

و ...

در حال حاضر هنرستان حائری در رشته های: انیمیشن (پویانمایی)، حسابداری، فتوگرافیک و گرافیک هنرجو داشته و در هر رشته پایه یک کلاس وجود دارد.

کادر اصلی هنرستان حائری در سال تحصیلی 1401-1400

ردیف سمت نام و نام خانوادگی  
1 مدیر سعید زندی مقدم  
2 معاون آموزشی مهدی تقی پور  
3 معاون فنی علی عبدی نسب  
4 معاون پرورشی محسن برزگر ابرقوئی  
5 معاون اجرائی محمدجواد مسعودی  
6 سرپرست بخش غلامرضا شیبانی دهجی  
7 انباردار اصغر دره زرشکی  
8 خدمتگزار پیمان بردجی ساکن شیراز  

 

اسامی تعدادی از هنرآموزانی که در سال تحصیلی 1401-1400در هنرستان حائری تدریس دارند:

 ردیف  نام و نام خانوادگی هنرآموز رشته تدریس  
1 آقای هادی باغشاهی گرافیک / فتوگرافیک / انیمیشن  
2 آقای حمزه توکلی آسفیجی حسابداری  
3 آقای امیرحسین خاندل حسابداری  
4 آقای مهدی زارع مهرجردی فتوگرافیک  
5 آقای امیرحسین زارع مهرجردی گرافیک  
6 آقای حسین زارعشاهی انیمیشن  
7 آقای غلامرضا شیبانی حسابداری  
8 آقای حسین شیخعلیشاهی گرافیک / فتوگرافیک  
9 آقای علی عبدی نسب حسابداری  
10 آقای امین جلالی گرافیک / فتوگرافیک / انیمیشن  
11 آقای سیدمنصور میرائی گرافیک / فتوگرافیک  
12 آقای عباسعلی نکوکار گرافیک / فتوگرافیک  
13 آقای مصطفی نیکپور دروس شایستگی غیرفنی