هنرستان حائری

به وبلاگ هنرستان حائری خوش آمدید

هنرستان حائری

به وبلاگ هنرستان حائری خوش آمدید

هنرستان حائری

پیشگیری از آنفلوآنزا

دوشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۳ ق.ظ

شیوع موج آنفلوآنزا امسال زودتر از سال‌های قبل در کشور آغاز شده است؛ بیماری‌ای که بر اساس اعلام مسؤولان وزارت بهداشت تاکنون جان تعدادی از هموطنان را گرفته و رعایت نکردن نکات بهداشتی می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.

همه چیز با چند عطسه و کمی سوزش گلو شروع می‌شود اما با گذشت یکی دو روز از شروع این علائم سوزش گلو هم به سراغ شخص می‌‌آید و کم‌کم کار به جایی می‌رسد که شب‌ها از سوزش تب خوابش نمی‌برد یا اگر هم چند ساعتی پلک روی پلک بگذارد سرفه‌های شبانه و آب‌ریزش بینی نمی‌گذارد شب را به راحتی به صبح برساند.

همین دردسرها باعث می‌شود تا کم کم به سراغ یخچال برود و در بین داروهایی که از قبل پزشکان برایش تجویز کرده‌اند به دنبال چند مسکن و آنتی‌بیوتیک بگردد، غافل از اینکه مصرف این داروها نه تنها تأثیری در درمان بیماری اش ندارد بلکه ممکن است عوارض آن را تشدید کند. شاید هم به درمان‌های خانگی اعتقاد بیشتری داشته باشد و برای رفع گلودرداش مصرف مایعات و خوردن سوپ را امتحان کند که در این صورت گزینه بهتری را انتخاب کرده‌است.

جالب است بدانید، این بیماری گریبان افراد مسن و کودکان و همچنین افرادی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند را زودتر از بقیه می‌گیرد و به این راحتی هم نمی‌شود از شر آن خلاص شد.

شاید ندانید که شروع تمام این گرفتاری‌ها از یک دست و روبوسی ساده با فرد مبتلا به «آنفلوآنزا» بوده است...

آنفلوآنزا2آنفلوآنزا1

۹۸/۰۹/۱۱
مدیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی